marți, 21 octombrie 2008

False Alternative


Cele mai reusite victorii sunt acelea in care „victimele“ sunt convinse ca detin controlul asupra situatiei, cand de fapt ele sunt in realitate marionetele voastre. Oferiti-le celorlalti alternative care sa rezolve toate problemele in avantajul vostru! Determinati-i sa aleaga raul cel mai mic pentru ei si care, oricum, serveste scopului vostru!


Miliardarul J.P.Morgan i-a comandat odata unui bijutier o piesa deosebita – un ac de cravata cu o perla incrustata. Bijutierul a muncit cateva zile si a realizat un ac superb, cu o perla de toata frumusetea, pe care i l-a trimis lui Morgan intr-o cutie de catifea insotita de o nota de plata de 5.000 de dolari. A doua zi insa, cutia s-a intors la bijutier, impreuna cu un biletel: „Acul imi place, pretul – nu. Daca va convine cecul de 4.000 de dolari pe care vi-l anexez, pastrati-l si trimiteti-mi inapoi cutia, cu sigiliul intact“. Furios, bijutierul i-a trimis banii inapoi, spunand ca pretul oferit nu-i convenea deloc. Mare i-a fost insa surpriza cand, deschizand cutia, nu a mai gasit bijuteria, ci un cec de 5.000 de dolari in locul ei. In realitate, miliardarul fusese dispus sa plateasca chiar si 5.000 de dolari pentru bijuterie, dar incercase sa obtina totusi o reducere (fara sa riste insa sa piarda obiectul).

5 comentarii:

Cristina spunea...

Tare :)). Mi-a placut de Morgan la faza asta!

Ioan Castil Valeda spunea...

Cum ai ajuns p-aici scormonitoareo ?!? :))))))

Cristina spunea...

Am avut ceva timp si, cum si mie imi place sa ma documentez din cand in cand ;) (doar ca, de cele mai multe ori, sunt prea lenesa sa o fac ;) si cum m-a prins subectu', voila! :D :D

M-a surpins cate bloage ai ale tale si eram curioasa sa vaz :)

Cristina spunea...

Un alt raspuns la intrebarea ta ar putea fi: tot la fel cum ajuns si tu pe blogul meu, scormonitorule :)))

Ioan Castil Valeda spunea...

:P