marți, 21 octombrie 2008

Marketing Politic



Introducerea votului uninominal are efecte palpabile şi în marketingul politic. „Aceasta se îndreaptă acum spre candidat, spre personalitatea sa, prin scoaterea în evidenţă a proiectelor, calităţilor şi experienţei personale. S-a modificat logica comunicării cu electoratul, s-a modificat şi perspectiva de lucru cu clientul politic. Acum nu mai există «omul-locomotivă» la Bucureşti, care trage după sine, într-un şir lung de vagoane, restul listei“, explică Dan Andronic, directorul Multimedia Political Communication. El spune că numărul clienţilor a crescut foarte mult, ceea ce înseamnă „mult mai multă muncă“ şi „o explozie de firme pe piaţa de marketing politic“, având în vedere cele peste patru sute de colegii cu trei-cinci candidaţi importanţi. „Este o piaţă cu un deficit de forţă de muncă. Unii jurnalişti au trecut de partea cealaltă a baricadei şi s-au făcut comunicatori. Nu toţi însă au experienţa necesară într-o campanie. De aceea, m-a surprins când o firmă de consultanţă a anunţat că lucrează cu 35 de candidaţi. Ori au «umflat» cifra, ori sunt inconştienţi. Nu poţi face campanii pentru 35 de oameni diferiţi, un număr de 10-15 candidaţi fiind, în opinia mea, proporţia perfectă pentru o firmă. Asta, dacă vrei să ai şi rezultate“, mai afirmă Andronic.
(Revista Capital)

Niciun comentariu: